Статті - Промивка інжектора

ПРОМИВКА ІНЖЕКТОРА. ЯК? КОЛИ? ЧИМ? НАВІЩО?

Вприскові автомобілі, промивка інжектора на 2х контурної установці. У процесі роботи двигуна на елементах його паливної системи - форсунках, топливопроводах, паливної рампи, регуляторі тиску, впускних клапанах поступово осідають забруднення, що знаходяться в паливі. Сучасні електромагнітні форсунки виготовляються з допусками 1мкм і здатні пропрацювати до мільярда циклів. Основною причиною порушення їх роботи є забруднення в процесі експлуатації, хоча на шляху механічних частинок стоять паливні фільтри, відсіває частки крупніше 10-20мкм. Вони встановлюються в паливній магістралі і в самій форсунці.

Головною причиною забруднення є неминучу присутність важких фракцій у складі палива. Найбільш інтенсивне накопичення відкладень відбувається відразу після зупинки двигуна. В цей час температура корпусу форсунки зростає за рахунок нагріву від гарячого двигуна, а охолоджувальне дію палива відсутня. Легкі фракції палива в робочій зоні форсунки випаровуються, а важкі накопичуються у вигляді лакових відкладень, що зменшують перетин каналу, що калібрується.

Наприклад, шар відкладень завтовшки 5мкм може змінити пропускну спроможність цього каналу на 25%. Забруднення розпилювальних отворів форсунок погіршує освіту паливоповітряної суміші, в регуляторі тиску порушується герметичність його запірного клапана, а в паливному насосі високого тиску для дизелів істотно зменшується його продуктивність.

Основними ознаками забруднення форсунок і необхідності їх промивання є:

  • утруднений пуск двигуна;

  • нестійка робота двигуна на холостому ходу і перехідних режимах;

  • провали при різкому натисненні на педаль газу;

  • погіршення динаміки розгону двигуна і втрата потужності;

  • збільшення витрати палива;

  • підвищення токсичності відпрацьованих газів;

  • поява детонації при розгоні внаслідок збіднення суміші і підвищення температури в камері згоряння;

  • пропуски запалювання;

  • ляскання у випускній системі;

  • швидкий вихід з ладу кисневого датчика (лямбда-зонда) і каталітичного нейтралізатора;

Забруднення форсунок стає особливо помітним з настанням холодів, коли випаровуваність палива погіршується і з'являються проблеми з пуском холодного двигуна.

Виникає питання: яким способам промивання інжектора автомобіля віддати перевагу? В даний час набули поширення наступні методи промивки інжектора автомобіля:

  • промивання інжектора автомобіля без демонтажу форсунок з двигуна;

  • промивання інжектора автомобіля на ультразвуковому стенді з демонтажем форсунок.

Ефективність промивання інжектора автомобіля на ультразвуковий установці вище, ніж у попереднього способу очищення, але крім форсунок інші елементи паливної системи тут не очищаються. Наприклад сама паливна рампа, регулятор тиску з запірним клапаном, впускні клапана, дозатор-розподільник (в електромеханічних системах упорскування) і паливний насос високого тиску в дизелях. Вартість промивання інжектора автомобіля залежить від конструктивних особливостей двигуна.

Для недорогих іномарок і вітчизняних автомобілів іноді економічно доцільніше не промивка інжектора автомобіля, а установка нових форсунок. Останнім часом в практиці промивання інжектора автомобіля, широке поширення, в силу використання дешевого обладнання, отримали простенькі одноконтурні установки, що представляють собою ємність з сольвентом, яка вішається під капот автомобіля або розташовується поруч з автомобілем на пересувній стійці.

На вхід паливної рампи під'єднується нагнітальний шланг. При промиванні інжектора спеціальна рідина (сольвент), яка одночасно є очисником і паливом, подається з ємності установки під тиском, який виникає повітряним компресором, сполученим з ємкістю для сольвенту. Істотний недолік цього методу полягає в тому, що сольвент не проходить через регулятор тиску, не очищається його запірний клапан і неефективно промивається паливна рампа.

Крім того, неможливо оцінити результати промивання інжектора автомобіля за допомогою діагностики, вона геть відсутня на установках такого класу. Можливо також застосування в ході промивання інжектора дешевих неефективних сольвентів сумнівної якості з низькими миючими властивостями. Робиться це для того, щоб мінімізувати витрати на промивку інжектора автомобіля і заробити побільше грошей. Можна пригадати випадок, коли на вельми відомої СТОА недобросовісні механіки робили промивку інжектора автомобіля звичайним бензином, видаючи його за фірмовий сольвент. Бували випадки використання при промиванні інжектора сольвенту з простроченим терміном вживання. Хоча теоретично термін зберігання фірмового сольвенту не обмежений, але білий осад на дні ємкості може говорити, приміром, про те, що сольвент зберігався дуже довго, або на морозі і природно його миючі характеристики стали менш ефективними. Користь від таких процедур по промивці інжектора автомобіля прагне до нуля, а емоції виражаються як у пісні: «Я вб'ю тебе - чистильник!»

Двоконтурний стенд MOTOR VAC (США), успішно застосовуваний нами, при промиванні інжектора автомобіля, є на відміну від попереднього примітивного бачка з сольвентом, професійним устаткуванням, що гарантує високу якість. Він має власний насос, що забезпечує подачу сольвенту під тиском в паливну рампу. Надлишки миючого складу при промивці інжектора автомобіля проходять через регулятор тиску по зворотній лінії в резервуар установки.

Така схема промивання інжектора сприяє ефективному очищенню не тільки форсунок, але і паливної рампи і регулятора тиску із запірним клапаном. До того ж в електромеханічних системах упорскування очищається дозатор-розподільник. При промиванні інжектора автомобіля сольвент ефективно видаляє нагар і забруднення на впускних клапанах, що перешкоджають руху топлівовоздушной суміші, нагар і відкладення в камері згоряння та на днищах поршневої групи. На дизельних двигунах, тому сольвент подається безпосередньо на вхід ПНВТ (паливний насос високого тиску) - ефективно промивається і сам ТНВД.

Процедуру промивання інжектора на стенді рекомендується робити через кожні 15-20 тис.км пробігу, в цьому випадку гарантовано не буде проблем, описаних вище.

Для дизелів, експлуатованих на вітчизняній солярі з високосірчистої нафти (вміст сірки до 2%!), Рекомендований пробіг між промиванням інжектора 10 тис.км.

Важливе питання - яким розчином робити промивку форсунок? Очищувачі форсунок Fuel Injector Cleaner випускаються багатьма виробниками обладнання для промивки інжектора автомобіля. В результаті численних експериментів і порівняльних тестів промивання інжектора автомобіля, вітчизняна продукція типу «Мойдодир» або «Туалетне Каченя», на превеликий наш жаль, своєї назви не виправдала. Мабуть, там їй і місце.

З високоякісних сольвентів для промивання інжектора автомобіля рекомендуємо звернути увагу на «LIQUI MOLY» (Німеччина), «WYNN * S» (Бельгія), «HI-GEAR» (USA). Кращим за результатами незалежних тестів по промивці інжектора автомобіля, вироблених відомою фірмою «Іномотор» є сольвент-концентрат американської фірми «CARBON CLEAN». Цей концентрат по своїм миючим властивостям і по здатності розчиняти застарілі відкладення виявився на 25% краще за інших, що різко підвищує ефективність промивки інжектора автомобіля в порівнянні з перерахованими вище сольвентом.

Процедура промивання інжектора автомобіля, як не дивно, триває і після відключення від установки, рекомендується після цього проїхати на автомобілі близько 10км у форсованому режимі, каталізатором цього процесу є тиск і температура, під впливом яких залишився, розм'якшений сольвентом шлам видаляється з паливної системи, з впускних клапанів, з камери згоряння і днищ поршнів.

Після промивання інжектора автомобіля рекомендується поміняти масло в двигуні автомобіля і масляний фільтр, тому невелика кількість сольвенту потрапляє в масляну систему - хоча це не шкодить двигуну автомобіля (концентрація сольвенту в маслі гранично маленька і не здатна порушити баланс хімічних властивостей мастила). Але в принципі промивку інжектора автомобіля краще поєднувати з плановою заміною мастила. На жаль, мало станцій, де взагалі про це згадують.

Для посилення результатів промивання інжектора автомобіля після всіх виконаних процедур можна залити в паливний бак склад для чищення клапанів, який за кілька годин роботи двигуна видалить залишки нагару з впускних клапанів і камери згоряння. Тепер можна зітхнути спокійно, до наступного разу. Настійно рекомендуємо через 10-20 тис. прочитати цю статтю спочатку.

онлайн фильмы