Статті - Техніка і сервіс

Техніка і сервіс

Дружба ґаджетів

Компанія Mitsubishi Motors подружила мультимедійні системи своїх автомобілів зі смартфонами, які разом з пасажирами їздять в їх салонах. Нову штатну аудіосистему назвали Smartphone Link Display, оснастили її протоколами Android Auto (Google) і CarPlay (Apple) і навчили глибокій інтеграції зі смартфонами, що до неї підключаються. Тобто всі інформація зі смартфона на базі Android або iOS виводиться на сенсорний екран головного пристроя автомобіля, а штатні органи управління «головою» стають органами управління смартфоном. Таким чином, за допомогою нової аудіосистеми можна здійснювати дзвінки, надсилати набрані голосом SMS-повідомлення і листи email. Очевидно, можна також керувати відтворенням музики, що зберігається в телефоні, та користуватись мобільною навігацією. Виходить, що Smartphone Link Display підвищує безпеку руху, оскільки для користування смартфоном не потрібно брати його в руки і відволікатись від дороги – оперувати функціями мобільного можна за допомогою голосових команд, клавіш на кермі або сенсорного екрану мультимедійної системи. Залишилось дочекатись, коли Google і Apple почнуть офіційно підтримувати роботу цих програмних продуктів на території України.


Без пілота через континент

Виробник автокомпонентів Delphi створив свій безпілотний автомобіль. В компанії стверджують, що він вийшов повнофункційним – комплекс технологій активної безпеки дозволяє здійснювати довгі автономні поїздки. Транспортний засіб здатний миттєво приймати рішення у найрізноманітніших ситуаціях, до прикладу, роз’їзд на чотирьохсторонньому перехресті, виїзд на швидкісне шосе з прилягаючої дороги, розрахунок безпечного маневру навколо велосипедиста, що петляє міською вулицею. Як і інші подібні автомобілі, змонтований на шасі Audi SQ5 безпілотник Delphi окрім іншого використовує для орієнтації на дорозі радари, а для обробки та прийняття рішень – висококласний швидкодіючий багатозадачний процесор.

І найцікавіше – Delphi настільки впевнений у своєму дітищі, що планує надіслати його в пробіг через всі Сполучені Штати Америки – від моста «Золоті ворота» у Сан-Франциско до самого Нью-Йокра. А це понад 5600 км! Стільки ще не проїжджав жоден безпілотний автомобіль у світі.


В положенні лежачи

Специфіка руху мотоцикла, як одноколійного транспорту, вимагає своїх, чисто «двоколісних» електронних пристроїв активної безпеки. Система Bosch MSC, яка є, по суті, аналогом автомобільної ESP, позначила нову тенденцію в боротьбі за безпеку мотоциклів. Справа в тому, що мотоцикл в поворотах нахиляється і це значно ускладнює умови керування, зокрема при розгоні і гальмуванні. Bosch MSC (Motorcycle Stability Control) створена на основі ABS і додатково включає в себе сенсор нахилу. Система розпізнає блокування або пробуксовування коліс на найпершій стадії і запобігає розвитку небезпечної тенденції. Завдяки цьому водії байків отримують можливість гальмувати при сильному нахилі під час повороту, не ризикуючи при цому втратити управління. Для цього MSC вираховує найвигідніший розподіл гальмівного зусилля між двома колесами. Функція контролю стійкості може бути доповнена адаптивним контролем протибуксувальної системи, системи швидкого старту або утриманняя мотоцикла на підйомі та спуску. Інакше кажучи, мотоцикл ефективно і безпечно розганяється навіть на мокрій і брудній дорозі, не перевернеться через переднє колесо при різкому гальмуванні на спуску і не ставатиме «на козу» за неакуратного відкриття дросельної заслінки.

Ігор Широкун

 

 

онлайн фильмы